2

Berborak.

In the name of Allah, The Most Compassionate and The Most Merciful.


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Alhamdulillah for every single thing.
Praise to be upon Rasulullah SAW.


Seriously den tongah rindu kek wan den ni.
Lamo tak donga wan den cakap nogori.
Tu yang den lotak lagu tu kek sini.
Tak paham pun takpolah yo. Buek-bueklah paham.

Den orang Negeri Sembilan bolah mano?
Rombau? Podeh? Pilah?
I orang Johor lah you. Haha.
Tapi satu kampung den kek Johor tu cakap nogori.
Tak cayo? 
Buleh yo nak datang nengok. Homestay pun ado.

Heh. Sebenarnya tak reti pun cakap loghat Negeri Sembilan ni.
Lidah Johor kuat sangat.
Tahap boleh gelak dengar lawak Nabil/Ebby Yus dengan karaoke lagu ni, boleh la. 
Cakap tengok?
Buat geli telinga je.
Kalau tak, boleh menyampuk wan dengan mak berborak.
Hehehe.

Best lah buleh cakap loghat ni.
Menyosa (menyesal) den tak suruh omak den cakap nogori dongan den maso baby-baby dulu.
Dah la tu yo. Maleh den nak burak lamo-lamo ni.
Wasalam~ 

p/s: 'r' bunyik eh 'gh'. Sajo den maleh ejo gitu. Buruk bona lak raso eh. :P

2 suapan:

W M Najib said...

hebat juga kau kecek nogoghi.

style3.

razfira said...

hehehe. den jeles dongan nabil raja lawak. pokat sungguh

Back to Top